08 Februari 2011

3rd checkup

nurse bising okeh....tau sebab ape??? 
 1st, hb aku turun...itu maknanya darah aku terlalu cayaq....dia takot kena anemia....
bila dia gitau kesan-kesan yang boleh kena kat baby, dia telah menakotkan aku, okeh....hohoho
2nd, berat badan naik mendadak....bulan lepas pie checkup nek 900 gram...
kali ni kawan-kawan,
aku telah mencipta rekod aku senirik
aku naik 2 kilo....
ohhhh, tidaaaaaaakkkkkkk
kena marah sebab takot kena diebetis....
naseb baek la keturunan aku tadak diebetis
nurse cakap kalau naik lagi, nanti datang checkup kena minum ayaq gula
pastu kan, nurse suh aku tukaq susu
aku lani yang leh masuk tekak aku susu anmum ja, tu pon hat coklat
xdak rasa susu sangat...rasa cam coklat +  milo gitu...hehehe
ni aku dah xtau nak wat mcm mana
tak makan kang anak aku lapaq
tapi aku dah berusaha utk mengembalikan kepekatan darah aku....
perghhhhh!!! ari2 mau makan kerang + ati 
tapi ati ayam aku tak brapa pie sangat
ati lembu sangat mabeles...ngeh3
so, aku dah mulakan diet aku
makan pagi ja hat berat-berat
lunch makan buah
tapi petang cenggini aku dah lapaq nasik
huwaaaaa
ape nak buat nie
kedai konpom dah tutup
epal dah sebijik aku abeh makan
dah tadak stok makan kat opis
huhuhuhuhu
makkkkkkkkkkk, cek lapaqqqqqqqqqqqqqqq!!!!
kan sedap leh pekena nasik tomato ka, mee goreng mamak ka....kan3
=)

3 ulasan :

nazzia berkata...

sama la kita dlu kmi pon bert nek 2 kilo gak..terover nek la plak...pastu cuba xmkn mlm lebih pkol 10...alhamdulillah lps tuu bert ok la..ko xkena minum air gula..tak snggup mak..

zulhusna berkata...

hehe...alhamdulillah...ok la tue dah turun....
ni pon tengah blajar diet...pagi je makan yg berat, lunch ngan buah je...mlm kdg makan, kadang tak...klu lapar sangat, baru makan yg berat...tu pon ciput...next week de lagi 1 appoinment, nurse nk cek hb....huhuhu, takottttttt...klu berat naik lagi, kene minum air gula....tidakkk

nazzia berkata...

skrg hb ok ker...oh say no 2 air gula...tkt sgt klo kena minum...semua mber ckp seksa minum tuu.. tp ada stgh tmpt ada air gula yg rasa ribena tau...klo nk minum tarik nafas pnjng2... biar sekali teguk ja haha....xpon 2 kali...haha..