26 Januari 2011

OBAT!!!

Susah sungguh aku nak telan benda yang diberi nama obat.....panadol yang orang dah lali makan time demam tu pon aku tak hingin nak lepaskan kat tekak, ni pulak mai yang jenis-jenis obat-obatan yang perlu aku telan....HUH....seksanya la hai

Sejak dua tiga pat lima nam menjak nie, obat telah menjadi sarapan harianku....huwaaaaaa....xmo xmo....tapi tepaksa.....
bukan sebijik, tapi 4 bijik nak kena telan....
kadang tu siap tutup-tutup idung punya nak telan....
at last aku pie muntah kat sinki....
hahahahahaha...
apa punya spesies daa terok nak makan obat nie.....

aku ingat lagi, time kecik-kecik dulu....kalau demam ja konpom mak aku bagi 'kotal'....ala, ubat yang bolat kaler kuning tue....yang tue sedap je makan, siap leh isap2 wat cam makan cekelat....
ce panadol ko try wat camtu, ada gak kot yang melompat x hengat....hehehe

pastu kan, bila dah besaq sikit, dah masuk skolah rendah...'kotal' dah diganti dengan panadol....mak aiiiii, nak makan bukan men seksa....mak aku siap patahkan sebijik panadol tu jadi dua....kalau aku x lalu makan jugak, mak aku siap tenyeh-tenyeh lagi biar hancossss...baik kan mak aku.....suma sebab nak suh anak dia makan ubat....
yang tu pon nak telan macam makan racun, kadang muntah balik....eeeeiiiiiiiiiiiyaaaaaaaarrkkkkkkk

lani??? orang kalau demam makan 2 bijik panadol...aku??? sebijik pon belum tentu aku makan...biaq la demam tu lega senirik.....huhuhuhu

tapi bila keadaan aku dah macam nie, dah xleh pentingkan diri seniri.....
kalau aku tak makan ubat, si dia pon x kan dapat zat n vitamin jugak....yela, kalau la si dia tue leh makan ubat senirik, dah lama aku sumbat....hahahaha
kejam sungguh....
nanti2 musti obat tu jadik peneman aku jugak...mintak2 la tak lama hidup aku nak ditemani obat....x suka okeh....
tapi kalau dah terpaksa
akan ku gagahi jua....
sobsobsob


ubat kaler maler cenggini lagi aku tak lalu...uhuk3


Tiada ulasan :