26 Mei 2015

Penyakit malas menguasai diri

Minggu lepas, 4 hari aku MC...sebab sakit mata....dalam 4 hari tu, kalau ikutkan...macam-macam aku boleh buat....especially kerja-kerja rumah yang basic....apalah sangat dengat sakit mata tu....sebabnya mata aku nampak clear ja, cuma bila orang tengok mata aku depa nampak merah-merah.....hari 1st maybe aku kena banyak rehat sebab taik mata saja dah bertingkek-tingkek, tak boleh nak bukak mata....2nd day aku dah boleh buat macam-macam, kalau nak ikutkan la.....tapiiiiii, aku terlalu ikutkan perasaan malas aku.....kain bertimbun tak berlipat...makan 2 hari nak lipat kain...dah lipat, masukkan dalam bakul sebab aku tak larat nak ulang alik turun naik angkat baju yang dah dilipat...pastu sampai kehari ni dok dalam bakul tu ja la....

Baju kat ruang rehat atas tak tersentuh...hari tu dah sampai dah mood rajin aku nak lipat baju...nak siapkan beg balik kampung sekali....tapiiiiiiiii, mood rajin tu sekerat jalan ja....dah longgok-longgok dah baju yang nak bawak balik kampung, kesudahnya sampai hari ni dok berlonggok macam tu ja la....helppppp, why so malas???


Ouh ya...minggu ni nak balik kampung....rasa macam hari Jumaat aku nak cuti...sebab aku nak ambik kunci rumah dekat Sungai Petani....rumah dah siap!!! yippaaaaaaaaaaa....yang sadisnya, aku ni boleh pulak tak ambik pusing langsung pasal rumah tu....aku tau, kalau ikutkan, bulan 5-6 ni dah cukup 2 taon kot dari hari 1st aku apply rumah tu....kalau ikut logik akal, rumah dah siap...tapi tu lah aku....boleh aku buat senyap....ahkak yang jual tu pun senyap...semalam terajin sikit call lawyer tanya....pastu terus call kakak yang deal ngan aku hari tu....bila dia cek fail aku, dia bagitau kalau ikutkan, bulan 4 baru-baru ni, pihak pemaju dah hantar surat suh ambik kunci...hantar pulak dekat alamat p9....aku kan dah pindah rumah, memang aku tak dapat la surat tu.....tu pulak surat berdaftar, dah tak dak orang tuntut, depa rebounce balik la kat opis pemaju.....bila dengaq macam tu, mula la tergedik-gedik nak balik kampung ambik kunci....muahahaha

Happy ada....susah hati pon ada.....happy nak ambik kunci rumah sendiri....susah hati sebab pikirkan nanti nak kena buat itu ini kat rumah tu....dan kemungkinan besar aku akan sewakan dulu kot rumah tu....aku tak jadi lah nak buat homestay....perancangan tu ada, tapi bukan masa terdekat nie...bagi orang sewa dulu kot.....nak balik duduk rumah tu pun, niat balik kampung tak pernah wujud lagi....T____T....so mari kita sewakan rumah...sapa-sapa nak sewa rumah area Sungai Petani, Kedah...sila lah roger aku 017-4691059...

Balik nie nak pikiaq wiring + grill dulu...then baru boleh iklankan....rumah semi-D, 4 bilik tidur + 2 bilik air....rasa macam kecik diminda aku....balik kampung minggu nie baru nak tengok kecik ka besaq rumah tu....beli, beli dah...bersyukur jelah dengan apa yang ada...ye dak 

Tiada ulasan :