21 Mei 2015

Diuji dengan sakit mata

Sakit tekak baru-baru nie rupa-rupanya petanda aku nak kena sakit mata....rasanya aku baru ja kena sakit mata bulan 2 kot...ni kena lagi....nasib badan....ada la tue dosa yang aku buat..tapi ok apa, sebab dapat MC....muahahahaha

Malam Isnin, aku pie klinik...doc cek mata....doc bagi MC 2 hari.....keesokannya, nak bangun pagi mata tak leh bukak sebab taik mata penuh...dengan tekak perit....aku gagah jugak bangun....nak buat keja rumah pun tak jadi, alih-alih terbongkang lena depan tv....wassup dengan Pak Zul bagitau rumah berselerak, kain tak berlipat....Pak Zul cakap tak pa la, dah sakit mata, rehat ja la....wah, kemain ye....hahaha

Semalam, tekak aku memang tahap nak telan ailioq pun sakit, perit...sekali lagi aku menghadap doc....baru nganga mulut, doc cakap tekak aku merah menyala....dia tengok mata...doc cakap, 'ni tak boleh pegi keje lagi nie...saya bagi MC lagi 2 hari'.....aku ok ja bab MC tu, yang penting aku nak ubat bagi hilang sakit tekak...perit sangat dah nie...nak telan apa benda pun susah...dah la aku ni style kalau gosok gg kompom muntah, lagi sakit tekak...dengan selsema kejap-kejap nak buang kahak...haihhhh la anak tekak...

Hari ni, masuk opis jap...nak setelkan keje....tengok bos pulak tak dak....pegi bengkel dekat Shah Alam...cepat-cepat siapkan keje, aku nak cari makan + balik tidoq....huaaaaaaaaaa, nikmatnya dapat MC tanpa buat muka kesian....jangan jeles

Okbai

Tiada ulasan :