23 Julai 2014

Jalan-jalan ke JPO

Dari sebelum posa, awal posa, pertengahan posa.....ayat yang selalu aku tanya atau pun Pak Zul sendiri 'bila nak pie JPO'.....hari-hari soalan tu dok menyanyi kat mulut selagi tak pie....mula tu memang nak pie....tapi bila ditolak tambah darab bahagi, pie cari baju raya apa sangat la sampai ke JPO tu kan....lepak KLCC sudah....tapi, cuti Nuzul Quran baru-baru nie, kak aku la tetiba wassup ajak pie KL...naik train....bulan posa nak naik train??? tengok jam dah pukul 11...memang dak la wei....kompom train macam tin sardin....tetiba soalan/statement yang memang femes kat mulut kami laki bini keluaq, Pak Zul cakap 'Jom pie JPO la' bila aku cakap kak aku nak cari hand bag....tunggu apa lagi, tanya kak aku ok ka dak...tanya adik aku si Nadia tu sekali...terus semua ON....pie sebijik qeta ja pun, sumbat 7 orang dewasa + 2 kanak-kanak...memang terbaekkkkk!!! 

Pukul 1 bertolak dari Putrajaya...dalam pukul 3 lebih sampai....sampai ja Zara dah buat kek dulu....pening kepala semua orang....haishhhh....pastu shopping dan shopping.... ;)

Bukak posa dekat food court dulu....then solat...pastu sambung shopping....bila dah bukak posa, semangat nak membeli tu ada balik...bayangkan, kami pusing balik kedai mana yang tak masuk, sampai kedai betul-betul tutup pukul 10.00 malam...hahaha




 Masuk Carlo Rino....adik aku nak beli handbag....pilih punya pilih, ambik jugak la satu....bag mahai katanya....hahaha...tau pun...tapi sekali sekala, apa salahnya.....tapi salah jugak, banyak benda boleh beli daripada beli handbag tu seketoi....kannnnn

Dalam banyak-banyak kedai, tak semua yang aku puas hati....antaranya Levis....dari first time pie, sampai la kali nie, servis adalah sangat buruk....salesman tak jaga customer....nak seluar kena cari sendiri...nak tanya saiz pun susah...orang ramai ja, tapi ntah.....tapi bukan aku, Pak Zul la yang bebai.....naseb lah labu....nak sangat beli kat situ....dah bebai punya pasal, terus tak jadi beli....weekend lepas kami pie Levis KLCC...servis tip top...dari awal sampai kesudah, adik tu jaga ja customer dia....dari nak pilih seluar, nak cari saiz, nak potong kaki, semua dia jaga....macam tu la baru cara orang berniaga....lagi satu Guess Kids.....baru langkah kaki masuk kedai, tengok macam kedai bundle....aku salah kedai kah??? lantai kedai hanya simen semata-mata....hello, Guess kot....terus mood nak cari baju kat situ tak dak....kot ya pun nak untung, buat la kedai tu elok sikit....so, Guess Kid dah keluar carta....masuk Poney best....kak ngan adik-adik aku pulak yang semangat membeli....bukan depa beli, depa tengok mana hat comei, bagi aku suh beli...muahaha...murah wei, 7 helai baju budak ada kot dalam RM170++....nice, very nice....

Aku jugak tak beli apa....cuma singgah Vincci....beli kasut.....beli satu percuma satu.....kelasss kau jah!!! aku beli satu, suruh kak aku pilih satu....alih-alih ambik pattern yang sama....hok alohhhh....tapi yang syoknya, tengah shopping, tetiba laki aku wassup....hantar gambar anak...aku tak perasan....pastu Pak Zul bukak pintu kedai, panggil aku keluaq....tau apa yang jadi???

-


-


-


-


-


-


-



-


-


-





anak-anak terlena tak sedaq apa....muahahahaha....terus rasa bersalah.....nak gerak tak sampai hati, biaq ja la.....orang kiri kanan tengok gelak ja, budak-budak lain tak dak la sampai terlena....Zara lagi hover, siap parking kepala dekat pintu keta lagi....hahaha....tak sia-sia papa sewa qeta tolak nie....mahai gak kot, kalau single stroller, RM30 per day....tapi deposit RM100.....aku suruh Pak Zul ambik yang couple nie, RM50...yang tak boleh blah tu, deposit RM200.....OMG.....mahai nak mam!!! tapi deposit je pun, karang dapat balik....dah la sewa lepas Maghrib dah pun....boleh guna berapa jam sangat....disebabkan Haiqal dah mula merengek nak car, papa layankan aje lah anak-anak....patot la depa terlena.....rasa berbaloi pulak sewa even guna 2 jam ja....hehehehe

Habis shopping, cari makan dulu....Pak Zul ajak pie makan dekat restoran Singgah Selalu...dekat dengan Danga Bay












Sedap....berbaloi jugak la singgah....dan semestinya kena Singgah Selalu...hehehe....habis makan, terus shoot balik Putrajaya....tetiba polis buat roadblock.....keta kami kena saman sebab no plat kecik....nak sangat no plat fancy, ambik habuan....keesokan tu, terus Pak Zul tukaq.....no plat sebesaq-besaq alam....muahahaha...iyelah, nak balik raya nie....mesti ada ja roadblock kat mana-mana....larat nak bagi polis duit free....baik bagi aku....ada jugak paedahnya....tak gittew....

Itu je lah citanya.....seronok jugak jalan-jalan satu family macam nie.....nak kena plan next trip la macam nie.... ;) 

Tiada ulasan :