03 September 2013

Sony Xperia Z - Ultra




Sony keluarkan hp baru eh....Sony Xperia Z - Ultra.....aku tak tau pun....tetiba budak opis aku datang kat bilik bagitau ada hp baru, besaq lagi dari Note I & Note II.....nipis pulak tu...terus dia google tunjukkan.....tapi aku tak nampak bayang lagi....




then aku pun google.....ko tengok perbezaan dia....perghhhh, besaq gedabak.....dah nak sama besaq dengan ipad + galaxy tab 8.0.....kalau tangan kecik comel cam aku ni memang aku tak layan la.....menyusahkan aku ja henpon besaq-besaq ni....pastu ada anak kecik....kang tetiba dia baling merata, tak pasal-pasal crack...uiii, mimpi ngeri....nie Note I aku dah gelong....dah mula cas tak mau masuk....tapi tu la, macam duit jatuh dari langit pulak......minggu lepas syarikat perumahan yang aku beli kat Sungai Petani tu call...bagitau suh pie ambik aku punya Note II, 2 unit okeh....dapat sebab masa aku sign untuk beli rumah hari tu, depa memang ada buat promosi.....sapa-sapa beli rumah macam design yang aku nak, dapat 10K + 2 unit Note II.....rezeki-rezeki.....macam tau-tau ja kan yang aku memang memerlukan henpon baru...hikhikhik

Pastu semalam aku EL sebab Zara demam....tengok jam baru pukul 10.00 pagi...aku gerak laki aku, ajak balik SP sat ambik henpon....aku ingat dia tak layan, dia pun setuju....terus siap-siap balik......sampai SP pun dah pukul 4 lebih....pie ambik henpon dulu, selesaikan misi utama.... ;)


dapat gray + white....aku memang nak let go sebijik....tak dan nak balik Putrajaya, kak ipaq aku dah beli dulu.....tinggal 1 ja lagi....adik aku yang duduk kampung dah message suruh simpan...kalau tak mau guna, suh jual kat dia....macam goreng pisang punya laku....yela, jual harga adik-beradik la katekan.....aku sayang nak 'ketepikan' Note 1 aku nie....sebab laki aku yang bagi...uiiii, selagi boleh guna...bek aku guna...yang dapat pree nie boleh juai....dapat gak duit belanja anak-anak....hehehehe

pagi tadi sampai Putrajaya dah pukul 7 pagi....dari SP semalam singgah sat kampung....tengok mak....aku balik mak dah tidoq....Zara kan tak sihat, asyik merengek ja....pastu tengok mak aku bangun....mak aku cakap 'aku dengaq sora budak qeyau, ingatkan aku mimpi'....hehehehe...mak mak...anak mak ni balik tengok mak la....mula-mula laki aku tak mau balik kampung dah, nak terus balik Putrajaya....agak tersentap kat situ....sebab aku dah tak dak orang lain melainkan mak and family....tapi aku tau, laki aku paham perangai bini dia yang ntah hapa-hapa nie...  T____T...singgah, tidoq sat...pukul 3.30 pagi gerak pelan-pelan balik sini....perjalanan balik kampung yang paling singkat aku rasa...alhamdulillah, selamat semua...

dah jom balik

Tiada ulasan :