10 September 2013

Open House 2013

Alhamdulillah....Syawal baru ja melabuhkan tirainya....kini kita dah berjumpa dengan Zulkaedah.....dah ramai yang mula meninggalkan bumi Malaysia untuk ke Tanah Haram untuk menunaikan haji....semoga mendapat haji yang mabrur....

Amacam raya tahun nie, ada yang membawakan keceriaan dan kebahagiaan atau sebaliknya??? semoga yang terjadi adalah yang baik-baik aja yuk....

Bagi aku, tahun nie la raya yang paling banyak aku pie open house....tak pernah miss....kalau aku miss pun sebab aku dah attend open house rumah orang lain dan tak sempat nak pie rumah orang yang jemput tu....muahahahaha....orang ja buat, aku tak buat pun....yela kang sama-sama nak buat, sapa yang nak mai rumah masing-masing kan....baik keluarkan duit untuk minyak ja, pastu tangki perot penuhkan dengan makanan free...hikhikhikhik...*dasarkuatmakan*

Open House Ofis









Roti jala cicah kuah durian.....MasyaAllah....mabeles gila.....baru-baru nie aku buat sendiri, beli durian kat Aeon Big...buat kuah pekat-pekat....cicah ngan roti gardenia....sampai 3 pagi aku punya balun makan sorang-sorang...hahahaha


Siap dapat tupperware sorang satu okei....makanan ok la....aku teringin kambing, tapi tak sompek ambik...dah habis....pastu tunggu laksa....tunggu punya tunggu, kuah laksa habis....laksa ja ada...okei, kempunan lagi....nasib baik dapat tupperware free  T____T


Majlis Alumni SkillsMalaysia


Roti jala sedap


cupcake pon sedap....selalu cupcake orang buat ala-ala chiffon kan...yang nie macam chocolate moist...pastu ada ising kat atas.....sedapnyeeeeeeeeeee



satay biasa-biasa aja


Open House rumah abang + kakak  + member





 Rojak nie sedap....mak mentua abang aku buat sendiri kuah dia....sedap gilossss






TQ auny Najat buatkan cheese kek nie...nanti buat lagi na....hehehe



kek lapis Sarawak....sapa nak tempah boleh contact kak aku....boleh request nak flavour apa....InsyaAllah dia boleh buatkan....bukan setakat kek nie ja, chocolate moist pun boleh....nah ni no dia 012-4679223...harga aku tak ingat berapa sebab aku tau ngap masuk mulut ja....muahahaha...sedap....yang kaler kuning tu tak berapa nak jadi, adik aku tengah belajar buat....





dah habis rumah family, sambung lagi rumah kawan-kawan....tiap-tiap minggu mesti ada undangan.....paling latest, jamuan raya bahagian aku, Jumaat lepas.....dah alang-alang buat mesyuarat bahagian, aku handle terus dengan jamuan raya...elok-elok 30 Syawal.....penutup raya la nie gamaknya

Jamuan Raya Bahagian















Penuh warna warni....siap roti jala kaler pink kuning gittew....macam-macam ada....buat pot luck, pakat bawak sorang sikit....satay, bubur kacang, nasi impit, buah-buahan, agar-agar cantik, roti jala comel, donut big apple yang sedap, carrot cake, kerepek, mee kari, kuih raya.....semua sedap dan licin.....tahun depan kita buat lagi okeh

dah habis setel jamuan bahagian, aku pie sekolah Haiqal pulak



Sambutan Riang Ria  Aidilfitri 1434H Alamria Kids


First year aku hantar Haiqal....kira nie first time la aku joint program Alamria Kids nie....












Meriah....dengan cuaca pun panas elok....tak terik sangat...angin sepoi-sepoi bahasa....penuh dengan parents dan anak-anak.....bila langkah pintu pagaq ja, terus terdetik kat hati aku 'awat la aku tak bekalkan baju Melayu kat Haiqal'.....adoiiiiii....boleh pulak aku lupa...nasib baik la aku terasa nak letak baju yang elok sikit la dari selalu *t-shirtpekakje*....tengok anak orang lain pakai baju kurung, baju Melayu, baru teringat baju anak tak letak....hahahaha



Ini Pengetua Alamria Kids....Puan Saida.....aku tak pernah jumpa dia pun lagi...ni first time.....muda lagi orangnya....muda-muda dah ada bisness sendiri....syukur...rezeki masing-masing....lawa jugak orangnya....Puan, nanti kita sembang-sembang ya....




Mengamuk lapaq....aku sampai dah lambat dah....majlis mula pukul 5....aku 6 lebih baru sampai...yela, dok tonyoh periuk potluck bahagian aku tu dulu....dah setel-setel baru pie skolah Haiqal.....



ni mengamuk nak puting pulak....tak dan aku nak menikmati makanan...dah la tengok makanan pun sedap-sedap....ada macam-macam stall....char kuew teow, bihun goreng, mee goreng....satay....lemang, rendang...kuih akok....seri muka, lasagna....macam-macam la...siap panggil DJ Gemersik FM lagi....memang terbaikkkkkkk *gemersikfmtuadastesenradiosendirika*








dah habis open house....malam pulak, ada lagi Jamuan Raya Peringkat Wilayah Persekutuan Putrajaya dan Selangor kot tak silap aku....kat Laman 1Malaysia.....mula-mula, aku macam tak mau pie....tapi disebabkan aku malas masak,aku ajak laki aku pie makan free....kalau tengok kat banner, jamuan makan dari pukul 8 - 10 malam ja....kami sampai dah pukul 10 lebih...tu pun orang masih ramai....banyak stall, banyak yang dah habis....banyak lagi yang still open....orang beratur kemain panjang....aku kadang mai ramai-ramai macam ni, lagi aku terasa 'kenyang'....laki aku la rajin beratur...ada lori Starbuck....kemain laju laki aku pie...beratur kemain panjang, alih-alih dapat ayaq ribena ka apa ntah....hahahaha...yang best kat lori Kenny Rodgers....walaupun orang beratur panjang, tapi servis depa laju....siap dapat sorang 2 bekas lagi....ada stall char kuew teow....sedap pulak tu....satay, pun sedap....macam-macam ada, mau ngan tak mau beratur ja....  T_____T

dah, tu je kisah open house aku....meriah kan....nasib baik tak semua open house aku pie  aku snap gambaq...kalau tak, muntah tengok gambar je lah....hikhikhikhikhik




Tiada ulasan :