15 September 2012

Zara Hadeera binti Zulfahimi




Assalamualaikum dunia 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nama : Zara Hadeera binti Zulfahimi

Tarikh Lahir : 24 Ogos 2012 (Jumaat) bersamaan 6 Syawal 1434H

Masa : 10.09 pagi

Tempat Lahir : Hospital Daerah Kulim

Berat : 3.3 kg







Alhamdulillah.....dah selamat....arini dah masuk ari ke 23 aku dalam pantang....memang nak hapdate....tapi.....huh, malas nak cakap....kang kata aku merungut...takkkkkkkkkk.....tapi memang tak menang tanganlah wa cakap lu....aku ni tiap-tiap hari  baju dalam mesin basuh....kalau bukan baju Zara kena taik sebab berry banyak, dia pancut pas mandi kena towel....tak pun baru nak salin pampes si kecik ni dah pancut dulu....tak ke aku kena membasuh tetiap hari??? loteh den....tapi tak pa, selagi boleh jadik surirumah, jadi je la...kannnnnn...nanti dah qeja, dah tak leh spend masa untuk anak-anak ai macam sekarang....anak-anak...ouchhhhh




petang lepas bersalin.....muka orang tak larat...bukan tak larat pangku anak, tapi letih bersalin pon tak hilang lagi.....kali ni proses bersalin dipermudahkan oleh-Nya....yang sakit + ngeri bagi aku proses jahit-menjahit....huwaaaaaaaaaaaaa, tak mau ingat dah....kalau ingat jugak kompom rasa 'abang, anak kita dua orang ni jadi la na....ayang serik dah bersalin'.....nak cita pun tak sanggup....tak pa la, nanti aku cita pengalaman bersalin kali nie...beza....memang berbeza.....




tidoq bukan men ralik lagi.....tapi lani dah banyak akai.....bukan adik ja akai, abang pon sama....kadang sebelah tangan pangku adik menyusu, sebelah lagi tepuk abang nak lena....tu pon kalau abang nak lena....kalau dak, sebelah lagi dok ajaq abang nyanyi....dak pon layan abang men game 'talking baby babsy'.....sampai kadang melayan anak-anak aku yang tak lena....mata pandalah aku sepanjang berpantang nie




kuning....tak dan discaj ward dah kena kuning....terpaksalah aku bermalam lagi kat hospital.....naseb baek hospital ni ok....sebelah anak, katil mak....katil pon rendah, senang nak bangun duduk....kalau katil kat ward tu, jenuh beradoiiii.....tinggi kemain...aku dah la kemetot....mai sebelum bersalin ok lagi nak panjat-panjat...dah bersalin, erkkkkkk......seriaunyaaaaaaa







abang aku kata, kalau luruh tali pusat kena cukuq kepala.....Zara hari ke-6 tali pusat dah luruh....tapi Haiqal dulu lagi awai.....hari ke-4 dah selamat......tapi cukuq rambut dia lambat sikit sebab balik dari Putrajaya pun dah masuk 2 minggu pantang kalau tak silap....adik ni dah memang kat kampung, so senang la sikit nak buat itu ini...InsyaAllah, kalau ada kesempatan, nanti nak buat kenduri akikah Haiqal + Zara sekali.....tapi masih dalam perancangan....senang buat dua-dua, tak payah pikiaq banyak dah....  ;)


hurmmmmm....tu je la kot wat masa nie....nanti aku ada masa aku update lagi...nanti yaaaa



*kodek-kodek gambaq Haiqal masa kecik-kecik dulu, jumpa nie....*







Adik, cepat besaq....nanti leh possing cam abang....

Tiada ulasan :