24 Jun 2015

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan....

Alhamdulillah....masih berpeluang untuk berada dan menikmati rahmat Ramadhan.....baru 7 hari posa....korang dah tinggal posa ka tak start lagi posa??? ekekeke...yang tak posa lagi tu mesti ada alasan yang tersendiri kan...yang penting, nawaitu kita....Allah Maha Mengetahui

Hoiii, kemain lama aku tak bukak blog....ini disebabkan internet slow kat opis yang menyebabkan aku hanya mampu tengok url link blog ni....kat rumah memang idok le sempat nak tepek apa-apa...banyak hal lain yang perlu disetelkan....dah ler asal lepas Maghrib ja aku terbongkang lena....letih sungguh.....letih sangat...T____T..tu mesti ada yang tanya, 'tak pie terawih ka?'...aah, aku ngaku aku tak pie pun....sejak-sejak ada anak, boleh kira dengan jari berapa kali ja aku pie terawih kat masjid....sian kan....tapi tak pa, orang perempuan kan lebih digalakkan berterawih kat rumah....mau ngan tak mau buat ja.....jadi jangan tanya aku buat ke idok??? ekekekeke

Hari nie  cuti....esok nak exam...so aku ambik peluang satu hari untuk study...tapi idok stat pon lagi....baru dok tengok PYQ...sat lagi la kot.....

Hurmmmm...posa kali ni agak mencabar bagi aku.....sebab batuk + selesema.....disebabkan cuaca pon kadang tak menentu, badan pon dan-dan la on off....tapi bagi aku, selesema okei lagi...ni batuk yang tak sudah-sudah nie....sampai terkucil...was-was aku nak beribadah pon...huwaaaaaaaa...tapi aku selalu doa agar Allah permudahkan semua....kan sakit ni datang dari Dia.....untuk cuci dosa kita....jadinya, aku redho.....kena minum ayaq masak banyak-banyak....lagi elok orang cakap minum perahan lemon + madu.....iye eh? nak try la.....semoga cepat sikit baik batuk nie....esok nak exam kot, aku segan nak kung kang kung kang batuk dalam dewan...sian kawan-kawan lain tak khusyuk nak menjawab exam....

Salam Ramadhan semuaaaaaaaaaaa

As usual, lagu peberet dikala Ramadhan ni adalah Harapan Ramadhan nyanyian Man Bai feat Raihan



Harapan Ramadhan

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna


Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan

Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti


Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan


Selangkah demi selangkah…
Dengan rahmatMu oh Tuhanku…
Ku tempuh jua



Tiada ulasan :