11 Jun 2015

Dah dapat kunci rumah baru



Alhamdulillah....alhamdulillah....alhamdulillah.....banyak berita gembira dalam tahun 2015 ni.....mula dengan APC, dapat tukar kuarters teres.....ni dapat kunci rumah sendiri pulak.....syukur sangat....dipermudahkan segala urusan....cumanya nanti aku terduduk jugak la kot bila dah stat potong duit rumah....ada jugak yang perlu menagih simpati sang suami untuk dapatkan duit belanja...hahaha

Aku bertolak dari Putarajaya pagi Jumaat....lepas tu terus shoot balik ke Sungai Petani nak ambik kunci rumah...iyelah, kang lambat-lambat kang tutup pulak opis tu nanti....sia-sia aku ambik cuti Jumaat tu....kannnn.....setelkan sikit dokumen dekat Eupe Corporation, terus pie site office pemaju nie untuk dapatkan kunci.....baru aku tau, bila dapat kunci....pihak pemaju akan bagi 1 borang aduan....dapat ja kunci kita terus pie tengok rumah.....cek dari a - z benda apa yang kita tak puas ati untuk mintak pemaju betulkan balik.....aku ni siap tanya sekali lagi, 'nak komplen apa-apa pun tak pa ka?'.....kakak tu jawab, 'ya, semua benda...jangan suruh kami peruntuh rumah tu buat balik dah la'...muahahahaha...agak lawak disitu..hari tu jugak baru aku tau no rumah aku yang mana....selama ni main terjah ja pie....tak tau rumah mana satu sebab tak dak nombor lagi....dah ambik kunci, pie tengok rumah...tasabarrrrrrrrrrrr!!!!

Tada!!!! no rumah dah ada, kita dah tau rumah yang mana....yipppaaaaaaaaa

Memang ada jugak benda yang aku nak komplen....tapi bagi aku, aku nak tengok ja dulu rumah tu....nanti aku nak bawak mak aku mai sekali untuk cek...yela, mana tau kot aku terlepas pandang.....tapi sampai lani ada 2 benda yang agak besar kat mata aku yang memang wajib buat aduan....1 kunci main door rosak, 2 tiles kat dapoq tu boleh pulak depa tinggai sikit tak bubuh...nak buat apa tinggai macam tu??? nak boh paip ayaq ka??? yang lain-lain aku tak ingat dah...maybe nak mintak cuci cat kat atas tiles yang tertumpah + angkut semua tong-tong cat yang ada kat bilik belakang....

Tengah aku ngan Pak Zul eksaited tengok-tengok rumah, tetiba ada ja orang dok hello hello dari depan.....rupa-rupanya ada satu apek ni mai....promote kot-kot aku nak buat grill ka, nak renovate rumah tambah dapoq + kitchen cabinet ka.....saja la aku suh kira, kalau nak tambah keluasan dapoq, dia ambik berapa....dia ukuq kiri kanan, 30k....amboihhhhh, harga kemain....tanjat boboi tau.....tapi tanah belakang tu memang luas lagi...boleh tambah sebijik lagi bilik....maybe tunggu kami nak balik duduk sana la kot baru buat...kannnnn...then tanya pulak grill, 1 rumah dia kira RM3900...Pak Zul kemain laju ja setuju...aku rasa cam mahal....tapi kami bayar jugak la deposit RM50...bila aku riki-riki balik dengan kawan-kawan aku yang dah beli rumah, then renovate skit + grill bagai....depa buat baru dalam RM2k....hoiiii, kemain beza harga....tu harga Sungai Petani ja pon....saja nak toing aku la apek nie....terus tak jadi buat lagi grill...tunggu aku habeh exam nanti la aku kisahkan pasal rumah....

Then hari Ahad kami pie sekali lagi...kali nie memang niat nak bawak mak tengok rumah + nak hantar borang komplen....tapinya, rumah tak boleh masuk...kunci sliding door depa tak bagi lagi....depa bagi kunci pintu depan + kunci bilik ja....pintu dapoq pulak adik aku pie kunci dari dalam....elok....main door tu kan aku cakap kunci dia rosak, ingat ada la tingkap yang tak berkunci....rupa-rupanya semua adik aku tutup rapat masa mai hari Jumaat aritu....sian mak aku.....penat mai jauh-jauh alih-alih rumah tak leh masuk....saja nak buat seprais kat mak lettew....hehehehe...sori mak, bukan sengaja pun....huwaaaaaaaaaa





Dah rumah tak boleh masuk, terus ja balik...nak celebrate besday Pak Zul sekali.....jom jom kita lupakan kisah rumah, kita ceriakan diri dengan papa's besday celebration
T__________T

6 ulasan :

syazai86 berkata...

saya pun beli rumah under eupe gak...tp kat belah gurun...lebih kurg la paten rumah tu....hehehe

syazai86 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
E'in berkata...

alhamdulillah.. rezeki.. :)

mama leen berkata...

ada ronda gak belah sini ari tu.. tapi tak mampu la.. lari bajet.. hehe area Puncak Surya kan

fat berkata...

area mana ni? sy pun areq sp jugak. tak lama lagi akan dpt kunci

fat berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.