01 Julai 2015

Hepi Besday Zulfa Haiqal ;)



Anak teruna mama nie dah genap 4 tahun...yeay!!! sat sangat masa kan.....dulu kecik, cakap pun tak reti....ni dah makin banyak akai....cakap banyak....asal tak puas ati, 'elleh' ja ayat keluaq kat mulut.....kadang saja buat mama sakit jantung....kannnnn....hahahaha...what time flies......

Dah berbulan-bulan sebelum besday lagi aku akan tanya, 'Zulfa, besday nanti nak kek apa?' 'kek bumblebee dengan Optimus Prime...saya nak dua je....satu kaler yellow, satu kaler blue'.....amboi la kalau bab request....yo yo ooo ja ayat.....disebabkan itu jugak aku tempah kek bumble bee....cumanya ni bukan yang yellow, yang ni yang blue.....pon boleh la eh....aku oder kat kak aku ja, Mak Tun.....isi dalam kek coklat...budak, kek coklat tu rasa paling sedap dah la kek kat dunia...... T______T




Hari yang sama tu jugak Haiqal + Zara kena pie checkup.....so aku mintak permission bos untuk balik awal....half day sebab nak bawak anak pie klinik.....then bagitau teacher nak celebrate besday lepas balik klinik tu....teacher on je...sebab budak 4 years old tak dak lagi yang posa..... =)

Habis checkup, cepat-cepat pie sekolah balik....dah la nak bawak budak-budak nie pie klinik dah macam-macam hal....sorang tak mau jalan, sorang nak tidoq.....Pak Zul bizi, asyik dengan keja ja.....mula-mula aku okei lagi la bila dia cakap bizi....tapi bila anak dah mula buat perangai, aku naik sheikh jugak la.....yela, bulan posa ni iman tak berapa nak kuat.....dengan panas, dengan parking jauh, nak usung anak....ai is stress.....terus wassup Pak Zul beletiaq meluahkan rasa tak puas ati....sebab apa asal anak kena checkup, dia tak boleh bagi masa even 1 jam??? kemain marah mak petang tu nak.....tup-tup Pak Zul balas, 'tunggu rumah, otw'....inilah kuasa wanita sebenarnya.....muahahahahaha..tapi aku dah kat klinik dah pun time tu....tak dak maknanya jugak.....nak tunggu turn pun lama jugak....aku nie takut tak sempat nak celebrate besday Haiqal ja....tunggu dekat 45 minit jugak...baru sampai turn....tengok Pak Zul sampai....ajak dia masuk bilik nurse sekali....anak-anak aku ni pulak jenis 'perak'....nak timbang berat pon tak mau...nangis macam sakit-sakit....lagi bertambah sakit ati aku...kalau Pak Zul cakap dia memang tak boleh pie, aku rasa ada jugak rumah yang kena bom petang tu.....penat wei...anak nak ramai, tapi time macam nie aku sorang tanggung...kenot tahan.......iman tak tebal time tak leh makan nie....hahahaha...jangan tiru aksi ini okeh.....

Setel checkup, ambik ubat....berdesup balik rumah nak ambik kek + goodies......eh, mana nak cari goodies bag yang comei-comei tu eh? aku pie DIY tak dak....aku pie Mydin Putrajaya ni pun tak dak....alih-alih pakai ja la beg koko yang orang dok beli waffle tu....pon boleh la....goodies kali nie aku bagi pensel, sumi, keropok udang, muffin, choki choki....semua makan ringan....mati la aku kalau mak pak bebudak tu marah...hahahaha




Zara tumpang enterframe dengan classmate Haiqal.....






Haiqal's classmates....dah get read baca doa makan....eh Haiqal sekarang nie kan....asal baca doa makan, dia akan baca sekali makna....makna pulak dalam omputeh....mak ni tak berapa nak paham....nak tegur kang salah...yang mak paham, 'Ya Allah, bless us.....safe us......blablablablabla.....from hell fire....amin'  itu ja mak dapat tangkap nak....teruk gila mak kau nie...mak kau ijau!!!! eh??? hahahaha



Kek dah tinggal 3/4....budak-budak ni asyik nak kutip coklat m&m tu ja.....boleh nak nak, acik tak kesah....asalkan korang makan.....dah habis makan, ada banyak lagi la balance kek tu...suruh teacher habiskan....then Pak Zul ajak pie Alamanda...carikan hadiah....ni pun sama, dah berbulan-bulan asyik meruntun nak bumble bee.....'Mama, saya nak bumble bee yang three tu....yang kaler yellow, yang kaler red and blue.....tapi mahai.....'hahahahahaha....iyelah anak, disebabkan besday boy, mama layankan aje.....tapi papa bayar okeh....





Muka hepi dapat mainan....main la kot untuk beberapa jam...bila kaki tangan dah tercabut....tinggai sebelah....itulah anak....seb baik beli dekat Aeon Big ja....kalau Toyrus???? 

Daaaaaaaaaaaaaaaaaa......selamat hari lahir Zulfa......semoga jadi anak soleh dunia dan akhirat...besar nanti jaga mama papa plus adik-adik ya.....

Tiada ulasan :