21 Februari 2012

IKEA

lama gila tak pie Ikea.....aku rasa, last aku pie masa baru-baru kawen kot....tu pon saja-saja pie....ada la beli seketoi dua barang dapoq.....hehehehe
malam Sabtu baru ni, saja aku cari alasan nak ajak apak Haiqal pie ikea.....memandangkan adik aku Eti ngan Nadia ada kat umah, saja la bawak depa pie....Eti tak penah sampai gie Ikea, siap tanya Ikea tu tempat jual perabot ja ka??? hehehehe....ok-ok, I ada idea nak ajak apak Haiqal dah  'abang, Eti ajak pie Ikea'....hahaha...nama adik aku jugak kena jual....

awai-awai sampai, dah cari tempat makan....orang kata meatball ikea sedap eh....ouh, aku tak penah makan....ok, let's we try....


pasta @ macaroni
tak sedap....sos dia sangat masam....tapi tepaksa telan sebab dah beli..huhuhu



meatball ikea
yang ni la orang kata sedap sangat tu kan....
bagi aku idok le sedap sangat....memula rasa, macam tak brapa bleh telan
gravy dia kurenglah
bila belehak bau meatball ni, rasa nak muntah la pulaksss
oppssssssss.....hahahaha



whole chicken
yang ni sedap...siyes....gravy dia, ada umphhhhhh....aku ngan apak Haiqal prabeh....Eti ngan nadia makan sikit ja....rugi-rugi...muahahaha


dark chocolate cake
bagi aku tak la sedap sangat....aku amik ni sebab nadia kata sedap...bila makan, coklat dia suweeeeetttttttt sesangat....boleh potong kaki dowh



laki bini kaki makan
senget mulut-mulut tu...hahahaha


Haiqal jugak kena dok sengsorang kat belakang....satgi dia kacau
mak bapak dinasour ni nak makan
muahahahahahaa


itu je la....makanan dia pon x banyak pilihan...kalau la mak aku ikot sekali, kompom balik kena cari nasik jugak.....

pas makan, pusing-pusing tengok decoration yang memang super duper kreatip.....niat hati nak beli rak letak cd.....cd kat umah tu asyik kena tolak ngan Haiqal ja, penat aku nak susun balik.....tapi memandangkan apa yang dicita melebihi bajet, so kita survey dululah ye....nanti gaji, mai lagi untuk round 2.....hehehehe


dan aku beli ini


meja kecik comei untuk lappy apak Haiqal
baru 29 hengget


cermin untuk hiasan
murah gilerlah..............sekeping dua hengget sembilan kupang.....aku amik 3 keping....
rasa nak pelekat kat dinding umah, tapi hajat hati tak kesampaian lagi......
nanti-nanti la ye


pastu beli barang-barang plastik kat atas
cawan ngan pinggan warna-warni tu special for kids....baru lima hengget sembilan kupang.....so nanti che nin mai umah aku, tak yah la aku bagi pinggan besaq gedabak kat anak dia....hahahahaha
yang kaler purple tu pulak aku beli tempat letak berus gigi.....murah, dua hengget sembilan kupang jew
yang batang kaler biru tu bukan berus jamban ye kengkawan...yang tu tempak sapu habuk.....lebih kurang cam roller sponge untuk cat rumah tu....tapi bukan berus atau kain, dia guna double side tape.....tak tau la habuk nak lekat ka dak....sebab murah, tu aku beli....harga??? pat hengget sembilan kupang


rasa ada lagi yang aku beli tapi dah lupa...so kepada sesiapa yang baru masuk umah @ dah masuk umah, pastu berangan nak deco rumah cecantik pie la ikea....untuk rumah yang small size macam umah aku, dia deco cute gila......tapi harga??? arghhhhhhhhh...pangsan tengok....tunggu rumah sendiri lah kot buat cenggitu


peace no war


Tiada ulasan :