19 Februari 2012

dunia makananku

dah xdak modal nak hapdate....gambaq makanan la pulak menjadi hidangan dipagi hari...hehehehe




 ikan goreng rangup

ikan apa ntah ni....aku ingat laki aku beli ikan temenung, ada la jugak idea nak masak...tapi ikan ni....so goreng jolah.....goreng pon sodapppppp



gulai telor berkhasiat

gulai ini dikatakan berkhasiat disebabkan aku tak boh santan......aku boh susu cair low fat.....muahahahahaha....santan xdak, nak pie kedai beli macam buang masa ja......so guna susu je la.....rasa dia tetap rasa gulai, cuma cayaq ja....muahahahaha
eh sejak dua tiga menjak laki I kena makan berpantang aka kena pilih diet yang betol, suma benda dah kena tukaq okeh.....minyak dah tukaq corn oil.....makanan ringan dah tukaq quaker oat.....say no to air bergula, say no to makan lewat malam....dan disebabkan aku nak bagi laki aku ikut rule tu, tepaksa jugak la hadap apa yang dia kena makan....i kan nak jadi isteri solehahahahahahaha   ;)



sayur bayam + fish ball

menu WAJIB sekarang adalah sayur hijau......macam aku kata tadi, ni rule pemakanan laki aku.....sayur kena double portion dari nasik.....so, kena masak sayur banyak-banyak la pasni...walaopon nampak cam tak besh ja, tapi sedap okeh...



ayam masak kicap sesimple mungkin

ye, ni menu tambahan....terkejut laki aku bila tengok menu ada 4...selalu 3...tu pon kadang-kadang....yang selalu sangat 2, tu tahap abeh rajin la.....tahap paling malas, 1 je menu...nak komplen, masak sendirik....hahahaha
*ayam ni dah lama terkurung dalam freezer, tu hamik jugak la wat masak apa yang patot dari aku buang dalam tong sampah*


ni suma menu semalam.....adik aku si nadia ngan ety ada kat umah, seronok sikit nak makan reramai walaupon tak sodap mana  
T____________T





bihun goreng



yang ni menu pagi tadi....gila lapaq siot....kalau ikotkan ati, nak ja aku makan megi cup....tapi memandangkan megi tu cuma ada satu, satgi nadia nak makan apa plak.....ety pepagi tadi lagi dah naik bas balik johor....
so goreng la bihun ni.....
aku ni assyiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkkkkkkkk lapaqqqqqqqqqqqqqq ja manjang....rimas adik aku dengaq....hahahahaha

Tiada ulasan :