24 September 2014

Coklat Hassan Adli

Sapa penah makan coklat keluaran bekas Imam Muda, Ustaz Hassan Adli angkat tangan???

Aku baru first time makan.....adik aku yang duduk kat kampung tu jual....aku suruh dia pos ke sini....tadi tengahari keluar pie Pos Laju ambik coklat nie jap.....


Aku try makan satu.....Milk Chocolate Almonds.....baru first bite aku dah kagum.....sedapnya!!! aku tercari-cari kacang almonds dalam tu sebab aku rasa macam gigit something yang rangup seperti krup krap krup krap dalam mulut.....penuh perasaan aku makan....hahaha...tak jumpa pun....aku gigit lagi, lagi dan lagi....kat tengah-tengah bar coklat tu  baru nampak kacang almond....masalahnya, aku tak jumpa 'benda' rangup yang aku makan....really recommended bagi sapa-sapa penggemar coklat



Ada lagi satu baru coklat nie, Dark Chocolate Macadamia.....tapi tak tau rasa dia macam mana sebab aku bagi kat auntie cleaner.....kesian tengok auntie nie keja tak berhenti dari pagi tadi....dah coklat ja yang ada, bagi je lah kat autie.....aku boleh makan balik rumah sat lagi....tadi aku tanya auntie cleaner nie....mana lagi sorang??? sebab selalunya depa berdua.....sorang lagi tu kecik kurus ja....aku nie dah kecik, dia lagi kecik dari aku......pastu auntie tu cakap, 'dia cuti...sakit...jatuh pengsan dekat toilet Isnin lepas'.....terkejut aku dengaq.....auntie tu cakap, cleaner sorang lagi tu ada darah tinggi...ni dah kena stroke sebelah badan....petang ni kot auntie nak pie tengok.......Allahuakbar....nauzubillahiminzalik....dugaan dan ujian ke atas tiap manusia semua lain-lain....kan....

Semoga kita terus sihat dan dapat mensyukuri dengan nikmat kurniaan-Nya....

semalam buat sit up....nak kempis kan perot kesahnya......suruh Pak Zul tolong tekan hujung kaki...dia buat dek.....suruh Haiqal duduk kat atas kaki aku....kemain mengekek-ngekek gelak tengok aku sit up....ntah apa yang lawak pon tak tau....yang aku ni dah termengah-mengah macam lari 1 kilometer...padahal buat 30 kali ja pun....ntah-ntah terskip aku tak perasan......hahaha....pastu Pak Zul cakap, pie la kayuh basikal....aku pun bangun...kayuh basikal....bawak Zara.....alaaaa, basikal setempat tu ja pun.....Zara pun suka...sebab boleh tekan sana sini....misi nak kuruskan badan...tapi dah makan coklat....acane???



Tiada ulasan :