02 April 2015

GST ouh GST

2 hari nie wall social network penuh dengan resit + keluh kesah rakyat dengan cukai yang dikenakan oleh kerajaan....masa aku pie Guardian baru-baru nie, ada la dapat 1 buku yang listkan senarai barang yang kena + yang tak kena GST....tapi aku tak kuasa nak belek lagi....tak rajin aku....ntah buku tu pon aku dah lupa letak kat mana....hahahaha

Rata-rata mengeluh....lecturer aku pun penah cakap, kemungkinan besar once berjalannya GST, untuk tahun pertama akan berlakunya inflasi....itu mengikut pengalaman-pengalaman negara luar yang memang dah laksanakan GST nie la.....well, we wait and see....aku last two sem ada jugak buat presentation pasal GST nie....tapi mai time Q&A, aku pon tak leh jawab sebab aku tak well known sangat pasal GST nie....time tu pulak memang tak dak sangat publisiti pasal GST....pastu nyesal gila pie buat tajuk yang aku rasa aku tak leh nak jawab dengan baik...seb baik dah lepas dah paper tu....haishhhhh

Lagu GST dari Jabatan Kastam dah keluar....penah dengaq??? aku baca ja komen-komen bawah tu...geli hati, kesian, semua ada....sian kak long abang long pak long yang tolong nyanyi lagu tu....dah macam lagu 1MOCC dah ghupernya...hahaha

Tiada ulasan :