09 Ogos 2012

Jimat masa

saje nak borak.....ai keje tak dek, tapi ai kene clearkan keje-keje, surat-surat meeting bos yang lama bertimbun-timbun tu sebelom beranak....tapi ai cam xde ati nak buat...so ai apdate blog dululah 

seperti yang sedia maklum, sejak aku ada anak ni, aku dah tukar masa keja aku...dulu aku masuk 8-5...lani aku masuk 8.30-5.30pm....tapi bulan posa cenggini, ramai yang masuk 7.30-4.30pm....boleh kira ngan jari la sapa yang ada kat opis time 5.30 camtu.....aku ni pulak bangsa ngeri duduk opis sengsorang....nak pulak bilik ujung nun jauh di sana...tak daya okeh....bagi menjimatkan masa aku supaya tak terkejar nak balik, nak sembahyang asar.....aku mula mempraktikkan strategi baru....dalam pukul 5.10-5.15pm, aku akan capai handbag, segala mak nenek aku bawak pie surau.....sembahyang jap, terus terpacak depan punch card....uih, balik kena on time.....datang keja ja kadang-kadang terlebih seminit dua...muahahaha....bila aku praktikkan cara ni, aku dapat rasa yang masa aku dah jimat kat situ...yela, mak buyung macam aku ni mana boleh nak jalan laju-laju....kang sakit situ, rasa bb keras sana sini....jadik, hangkut semua barang pie surau...tak yah patah balik tempat nak off pc ka, nak ambik handbag ka....terus je blah....baru efisyen...kihkihkih

ok...masa dah nak sampai....ai blah dulu ye

Tiada ulasan :