20 Mei 2011

Tahlil untuk Arwah

Alhamdulillah, pagi tadi selesai jugak tahlil untuk arwah ayah, arwah bapak mentua dan arwah mak mentua....dah sebulan niat ni tertangguh tapi pagi tadi suma dah selesai.... =)
Kalau ikutkan, taon nie dah 5 taon arwah ayah meninggal.....xdak yang boleh aku tolong melainkan doa dan sedekah untuk ayah kat sana....semoga roh ayah dicucuri rahmat-Nya

untuk arwah bapak ngan mak mentua, memang aku tak penah kenal dan tak penah merasai kenikmatan menjadi seorang menantu....aku cuma ada kak ngan abang ipaq ja....masa aku kenal laki aku tu, arwah bapak baru setaon meninggal.....arwah mak dah lama, masa laki aku study kat Uitm dulu lagi.

aku hanya tengok gambaq, pie ziarah kubur....tu pon baru 2-3 kali seingat aku kami ziarah depa kat sana....raya baru-baru nie, x dan nak ziarah sebab pakcik yang jaga kubur tue kunci pagaq....ntah mana dia pie pon tatau...
tapi apa pon, aku bersyukur sebab masih lagi diberi kesempatan untuk menghadiahkan sedikit doa dan sedekah untuk arwah kat sana walaupon tak sebesar mana....
aku hanya dapat merasai macam mana peel arwah bapak n mak mentua bila laki aku bukak cerita itu ini....sayang kan, kalau la depa masih ada...  ;(

dan aku selalu ingatkan laki aku, doakan untuk arwah kat sana, baca Yassin, sedekahkan kat arwah.....aku dah penah rasa kehilangan seorang ayah, tapi laki aku dah penah merasai kehilangan kedua-duanya....
kadang mulut jahat nie penah jugak tanya soalan yang aku rasa tak patot aku tanya kat laki aku, terutama masa hari ibu baru-baru nie
'abang teringat dak kat mak?'
laki aku cuma angguk
orang laki, anak bongsu, jauh dengan family
sekeras mana pon ati dia, tapi kalau bab family, mesti cayaq jugak
terasa sebak tetiba  T__T

x pa bang, walaupon abang dah xdak sapa-sapa, tapi abang masih ada mak kat kampung, ada ayang, ada family n tak lama lagi abang akan ada pewaris abang sendiri yang akan doakan kita bila kita dah tak dak nanti...mudah-mudahan, anak dalam kandungan nie jadi insan yang soleh, yang boleh tolong ringankan beban kita kat sana....nanti kita bawak baby nie ziarah kubur tok ngan tok wan dia na  ;)

semoga doa-doa yang telah dikirimkan tadi mengaitkan kuntuman senyum untuk arwah ayah, arwah bapak dan arwah mak

Amin

Tiada ulasan :