06 Julai 2010

Hepi Family

Ehem2...tumpang lalu sat...ehehehehe...aku telah memulakan misi mengisi masa lapang aku iaitu mengupdate blog...muahahahha...hurmm, korang pecaya x ada satu family yg terdiri dr 15 org adik-beradik or lebih??? korang penah jumpa dak family mcm ni kat zaman IT??? penah??? sape ek....aku dulu x penah tau pon ada family, 1 mak 1 ayah, adik-beradik sampai 15-20 org...bila dengaq adik-beradik 10 org pon aku dh rasa ramai giler, ni nk ke 15-20...fuh dasat....mmg 1 kaki kt syurga dh la mak bapak diorang ni kan??? (",)

Tp, korang masih x tau status aku kan....aku dilahirkan oleh seorang ibu yang diberi nama Pn Anishah bt Saidin....(dialah satu-satunya manusia yang sangat berjasa dekat aku) hasil perkahwinan dengan ayahku, Tn Hj Mat Yussuf bin Abdullah (ayah dah meninggal dunia pd 16 April 2006).....

Alhamdulillah, hasil perkahwinan mereka telah dikurniakan zuriat oleh Yang Maha Esa seramai 15 orang....ramai kan kawan2??? ehehehe...utk pengetahuan korang, aku ni merupakan anak ke 10 dari 15 orang adik-beradik....ramai family, byk la peel, byk la gelagat...di tambah pulak dengan peel ank buah yg gila2, mmg mengaum la umah bila ramai berkumpul....apa pon aku bersyukur kerana menjadi salah seorang daripada family ini...Biarlah dulu kami dihina oleh org kampung, mak diumpat sbb ank ramai, pstu masa kecik2 dulu asyik usung merata reramai, mau org kg x mengata....tp alhamdulillah, setiap anak ada rezeki masing2...

Kami semua dh besar (even family ni rendah2 je)...suma dah ada kerjaya, ada yg keja gomen, swasta n sebagainya...semua cuba jd yg terbaik utk mak dan ayah...walaupun ayah dh 4 tahun pergi meninggalkan dunia yang fana ni, tp ayah ttp di hati kami...ayah, kami sayang ayah...

Kami hanya ada mak, menumpang kasih seorang ibu yang x penah jemu mendengar setiap masalah anak2, memberi dorongan dan semangat...maklah yang terbaik diantara yang terbaik...mak menjadi role model kpd kami semua...kami syg mak sesangaaaaaaaaaaaatttttt...mmmmmmmmmmuuuuuuuuahhhh...

Terima kasih mak, terima kasih ayah di atas segala pengorbanan, kesabaran, kasih sayang yg telah diberi dan diterapkan kepada kami semua...walaupun ramai mcm ni, tp mak & ayah x penah membezakan antara kami...kami sayang mak & ayah....

Ayah, walaupun ayah dah xdak dgn family, tp ayah tau kan, anak2 ayah yg degil ni sentiasa mendoakan kesejahteraan ayah kt sana...siang & mlm kami berdoa agar ayah ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan beramal soleh...amiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnn ~kami akan selalu ke kubur ayah walaupun bukan hari raya~kami akan bersihkan kubur ayah, buang rumput2 yg liar tu, daun2 kering...kami nk ayah selesa, kami tau, ayah suka bila anak2 dtg kubur kan~ nanti, kami akan bawa cucu-cucu ayah yg dh ramai tu pegi ziarah kubur ayah, na...depa semua dh besar, dh sebaya anak2 ayah nie ha~

Dah2, kang lama2 aku tulis, banjir pulak opis nie...


Ni aku post gambar my hepi family...harap korang dapat menikmatinya....wakakkaka

Ni gambar masa kenduri Kak Roha....Arwah ayah & tok masih ada lagi


ni gambar masa kenduri aku...ramai kan???


Ni my luvliest mummy...muaaaahhh


Ni la kami 7 beradik ke bawah...suma pompuan, aku je dh kawen

my bro yg still single...pomot abg seniri nie

Jalan2 p Melaka


Ni kami p mandi-manda, lupa dh kt mana....penang

Ha, dh la kot....stg upload byk2 muntah pulak korang nk tengok....td aku lupa nk list names of  family kan...

Nah, ni sume family haku...ramai gilerrrrr :-



1. Rohaida vs Abd Latif
2. Hazairy vs Siti
3. Hafizal vs Faradhilla
4. Hafizi vs Farisha
5. Hazril vs Ita
6. Rozaiha vs Azman
7. Roha vs Megat Kamal
8. Hanif = single
9. Rohimatul
10. Nurul Husna vs Zulfahimi
11. Nurul Nadia
12. Nurul Izati
13. Nurul Nabila
14. Nurul Farhana
15. Nurul Amirah

ni la buah ati aku, pengarang jantung aku...susah senang kami sama-sama...nk kutuk pon sama-sama...hahahahha...semoga hubungan kekeluargaan ni akan berkekalan hingga ke akhir hayat, dunia & akhirat... aaaaaaaammmmmmmmiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnnnnn....
Last pict of me wif hubby...tadaaaaaaaaa



Tiada ulasan :